11. desember 2011

Kimono

I helga har jeg sovet masse, bakt pepperkaker som endte i å bli kakemenn, sett på seksåringer som spiller Für Elise og gått i kimono for første gang. Det var kjempegøy, men kimono er det siste man bør ha på seg om man skal spise masse, siden beltet rundt (obi) er så stramt.  Det var AFS-event for de som bare er i Japan i to uker, og mange av de har så utrolig hjemmelengsel, selv om de ikke er her så lenge. Jeg håper det ordner seg, og at de får utnyttet den korte tiden her til andre ting istedenfor å sitte og være lei seg! 

Det var så gøy da disse baseballguttene danset denne dansen.
Det var isåfall koselig, og jeg ble kjent med masse folk. Jeg måtte være oversetter siden Jenesys-studentene ikke snakket japansk i det hele tatt, og det var litt kult, haha. Det å hoppe mellom tre forskjellige språk er forresten utrolig tungvint, så jeg blander engelsk og japansk, norsk og japansk hele tiden, wups. Jeg skal ha det fint de siste månedene her, men det skal bli godt å komme hjem til Norge og holde seg til ett språk igjen, haha!

2 kommentarer:

Carina sa...

Herregud så utrolig fin du var i kimono. Elsker håret.

ane sa...

søte sko birr, elske flipflops med sokka i, kledd dæ dritgodt!! <3 <3 hilsen dina og ane