24. desember 2011


Da er det julaften, men jeg må innrømme at det føles som en ganske vanlig kveld. Jeg antar det er på grunn av at i år fikk jeg ikke opplevd det ville julestresset - løpe rundt på byen for å rekke å få handlet inn de siste julegavene, besøke venner og slekt annenhver dag, få meg seg alle julefilmene som går hvert eneste år, og alt. Dessuten går ingen i dress eller kjole eller har pyntet seg noe særlig, ikke et hav av julegaver under et juletre som må åpnes, og det er ingen som spiser julekaker. Selv om vertsfamilien min er best og créme brûléen var tidenes créme brûlée, så må jeg si at jeg er litt nedfor akkurat nå. Jeg har ikke lagt mye tanke på jul i Japan  uten familie og venner, men nå er det ikke noensteds ellers jeg heller kunne ha tenkt meg å vært enn hjemme i Steinkjer.
Jeg har det helt greit, jeg sitter i kjole, drikker te og har fått sjokolade av Tonje. Jeg håper alle får en fin jul hjemme i kjære, fine Norge.

3 kommentarer:

Iromie Stephany sa...

Det er litt trist å høre at julen føles som en helt vanlig kveld, men skal jeg være helt ærlig føles det det samme for meg også, og jeg har beina plantet i norsk jord. Det er ingen snø og jeg gikk glipp av julefilmene, men jeg har fremdeles maten og familiekosen igjen. Jeg håper fortsatt du får en fin kveld og mimrer litt tilbake til norsk jul! Du er ei fin ei <3

Anonym sa...

Hei Birgitte.
Jula foeles litt rart for oss ogsaa, har hatt en mareritt middag felles for hele hotellet her paa Gloria Palace Amadores i flombelysning og et svare leven, men vi gjoer det beste ut av det og haaper det blir bedre i morgen. Hotellet er ihvertfall foersteklasses. Du har foersteklasses vertsfamilie. Vi maa vaere glade! Vi hilser dem og deg en fortsatt god jul. uansett hvordan den fortoner seg. Klemmer fra mamma og pappa.

Anonym sa...

http://www.nrk.no/urort/Artist/Clockworks/default.aspx#top

Neida, joda. Litt. Den sangen, liksom. Hørte på den nå og bare åj. Birr, du er langt vekke og sånn, men bare i noen uke til nå. Savner deg og god jul og jeg håper du liker gaven fra meg (og alle andre, da..). <3 ILU

Sofie Meta