19. desember 2011

Akihabara og Asakusa

I helga var jeg i Tokyo på AFS Jenesys-festival, som var ganske vilt, siden det var mer enn 1500 folk til stede, og når landene deres ble ropt opp, ropte alle utrolig høyt og veivet med flaggene sine. Jeg må bare si at det var så rart å prate norsk med norske folk jeg kjenner skikkelig godt, og det var nesten slik at jeg foretrakk japansk. Jeg hadde så mye å fortelle, men det var så vanskelig å formidle det på norsk, etter så lang tid uten. Under er det bilde av oss med AFS-lederen Chinatsu, som er den søteste japaneren jeg vet om.
Først dro vi til Asakusa, en veldig populær bydel av Tokyo med gamle templer, og tradisjonelle Japan er så fint at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Etterpå dro vi til Akihabara, og herfra er det bare et ras av bilder av bygninger, men herrefred, så kult Akihabara var. Jeg har hørt så mye om det, og det var nesten litt villere enn det jeg hadde trodd. Akihabara er en bydel i Tokyo som er fullspekket av alt fra vilt billige Canon-kameraer til alt som finnes av japansk musikk og anime. Jeg angrer meg supermasse for at jeg ikke kjøpte old school Nintendokonsoll i otakubutikken Super Potato på sju etasjer. Åh.
Åh, dette var kult!!! De løp rundt i gatene rundt Asakusa-området, blant biler og alt, med slike vogner. Så søte de var da de brukte ekstra lang tid på å pakke inn gamle damer inn i pleddene, hahaha.

Siden det var et interessant tema blant alle AFS-erne, så dro vi på maid cafe, som er et ganske spesielt fenomen. Det er en utrolig sær restaurant som er lagt for håpløse animefreaks som vil snakke med søte jenter i uniform, omtrent. Maids bruker veldig høflig tale, og det er på en måte hele grunnen for at det er så vilt. For gjestenes navn legger de til さま(-sama) bakerst, som er en veldig høflig måte å presentere folk på, og ikke vanlig å gjøre i dagligtale. De snakker også til gjestene sine som om personen betydde utrolig mye for dem, også, så det blir på en måte litt kleint, siden de ikke kjenner de i det hele tatt. Det var veldig interessant, da. Man måtte også betale om man ville ha bilder av seg selv med en maid, og da torte jeg ikke å ta bilder selv, haha.

En dag i Tokyo er alt for lite, det er så utrolig stort og så mye å se, åh. Må tilbake

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dro dere på Maid kafe? :o Har lest om det et sted, har hørt det er utgangspunktet fra en serie om en gutt som vartes opp seksuelt av søte, uskyldige og "sexye" tenåringsjenter alene i et slott med sexye korte lolita-kostymer aka maidkjoler tror jeg. Har bare lest det et sted, husker ikke hvor, men var det ikke litt ekkelt? Eller hvordan var det egentlig? :3

Kornelia Minsaas sa...

Så kult! :-) Ser ut som du har det bra! Flotte bilda tar du og :-D

birgitte sa...

Anonym:
Det er en mengde forskjellige maid-cafeer i Tokyo, så det er sikkert noe sånt også. Vi ble oppvartet som vanlige gjester, de gikk i maidkostymer og gikk rundt og... ja, var en overhyggelig maid. Jeg var nok litt skeptisk til det i starten, men jeg synes ikke det var ekkelt, bare interessant og utrolig rart. Man bør kanskje ikke tro på alt man ser i serier. Dog, det finnes sikkert utrolig mye rart her ute.

astri olea sa...

jeg hadde tenkt å sende smågodt til deg, men jeg forsto på tante heidi at hun allerede hadde sendt masse til deg ! ta med en fanta melon til meg når du kommer hjem, høres kjempegodt ut!!! og pepperkakene såg overraskende gode ut!
håper du får ei fin og anneledes jul! kjempegla i deg <3

Anonym sa...

birr... birrbirr, jegvet hva du gjorde DEN 19. DESEMBr!!!

omg

L0VE U
Skkerje


(spoilr. fordi det står på bloggn!!)
http://www.dogbreedinfo.com/images10/LabEndless%20LabradorAdPhoto.jpg