5. november 2011

沖縄

Det ble så mye bilder at jeg lik så godt deler opp innlegget i en Okinawa-del og en Tokyo-del. Først satte vi kursen mot Okinawa, Japans sørligste prefektur. Det å dra fra ti grader i Kitami til tretti grader på Okinawa var en ganske stor overgang. Okinawa er kjent for ananas og å være de amerikanske styrkenes første mål da de startet okkuperingen av Japan i 1945. Det var utrolig varmt, spesielt i skoleuniform, og det var spennende og litt trist å være på krigsmusèer. Vi var i en slags ananaspark og spiste masse ananas og drakk ananasjuice, mmmm. 


Vi sov på bussen mellom hvert sted vi var på, var på enorme akvarium og tok purikura (såklart). En kveld gikk vi ute, spiste tacos og kjøpte såkalte おみやげ、som vil si souvernirer eller gaver til de hjemme, noe japanerne gjør hele tiden, selv om det ikke drar lengre enn til nabobyen.
Vi måtte også stå opp for å spise frokost klokken sju hver morgen, så det ble kanskje litt for lite søvn. Det å våkne opp varm og klam hver morgen fikk meg til å savne Hokkaido kjempemye, haha. 

5 kommentarer:

ingeborg sa...

åååh koselig
ANANAS !! wiiiooooo håp du har lagt ut bildan på flickr så eg kan gå å jær alle tell fav!
hååp du har dæ bra vennen <3<3

Kristine sa...

Åhh, du e så søt Birgitte, og bloggen din e min favoritt-utvekslingsblogg! Kos dæ masse <3

Iromie Stephany sa...

det ser ut som om du koser deg veldig, og det er jo bra! hihi. og utrolig fine bilder. jeg liker bloggen din. peace out

Aleex sa...

Ananas sa du!?

Gyro sa...

Var du på Churaumi akvarium ? Og, du var vel ikke tilfeldigvis innom Canaan farm i Higashi-son ? :)