16. oktober 2011

Shiretoko

I helga tok vi toget som høres ut som er på vei til å falle sammen, sov på en hytte og spiste masse supergod mat og måten japanere sier "yummy!" på er kjempemorsom. Vi bodde også sammen med Fuuka, som selv vurderer å dra til USA neste år. 
Neste dag kjørte vi egentlig bare rundt på Shiretoko, så etter bjørner og guttene fra New Zealand og Australia synes jeg har norsk engelskaksent. Jeg ler kjempemasse og jeg tror jeg er litt overtrøtt for tida, vi spiser pizza med tidenes tynneste bunn og blir intervjuet av nok en avis. Nå har jeg fått nye lærebøker på japansk og fra neste uke har jeg fire forskjellige japansklærere. Det skal bli gøy å endelig ha en lærer som kan undervise meg i japansk! Derfor er det bare for meg å øve kjempemasse til japanskprøven, hvor jeg må ha over 60% riktig for å bestå. En dame fra AFS låner engelske Harry Potter-bøker fra universitetet på sitt eget bibliotekkort, slik at jeg kan få lest litt på engelsk og ta noen pauser fra japansken innimellom. Så utrolig snilt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg liker bloggen din så godt! <3

Sofie M