22. oktober 2011

Høst i Japan

Nå er det skikkelig høst i Japan, så jeg og vertsbrødrene mine sykler gjennom Kitami for å finne en park. Der spiser vi lunch med vertsmor, og det er kjempefint her siden bladene nå skifter farge. I dag har jeg vært i Kitami i nøyaktig to måneder, og jeg har det veldig fint her. Jeg og Eri er i teseremoniklubben etter skolen og vi sykler hjem to på samme sykkel sent på kveld, jeg snakker med en gutt for første gang siden jeg kom til Japan, jeg og vertsmor ler så utrolig masse og jeg har den oppfatning av at det er nye gameshow for hver kveld. 


I forrige uke stod vi og kikket i kalenderen, og vertsfar blar frem til januar og sier, "vi tenker å kanskje dra til Kyoto i starten av januar, hva tror du om det?". Jeg visste nesten ikke om jeg hadde hørt riktig eller ikke. Kyoto var Japans hovedstad for 200 år siden, og det er masse tradisjonelt der. Jeg har hatt lyst til å dra til Kyoto siden jeg ble interessert i Japan, og jeg tenkte at sjansen for å få dratt dit under utvekslingsåret ble vanskelig siden Kyoto er ganske langt unna her jeg bor. Skolen min sine klasseturer går også som oftest til Kyoto og Tokyo, men i år ble det Tokyo og Okinawa, noe som også er supert, men der glapp Kyoto også. Vertsfamilien min vet hvor lyst jeg har til å dra til Kyoto, og når de sa dette, visste jeg ikke hva jeg skulle si. Det er bare kanskje enda, da, men bare det at de hadde tenkt tanken gjør meg så glad. Åh. Japanerne mine er så utrolig fantastiske.

6 kommentarer:

Carina sa...

Åååh, jeg elsker bildene. Er en smule misunnelig, fordi det ser ikke ut til at bladene på trærne i Tokyo skifter farge før de detter av :///// Og Kyoto er fantastisk, håper virkelig du får tatt en tur siden du alltid har hatt lyst til det.

Anonym sa...

Så søøøøte bilder! Håper du kommer deg til Kyoto^O^
-Helene(til Maria)

Iromie Stephany sa...

herre, å fantastiske bilder. krysser fingrene for at du får dratt til Kyoto!

Ida sa...

Blir så glad av å lese bloggen din! Så er du helt amzing på bilder, skulle ønske jeg var like flink!
Dette er et standard spørsmål, men jeg tenker på å dra til Japan selv neste år. Kunne du mye japansk før du reiste? Er så nervøs selv for at jeg ikke skal skjønne noe selv om jeg lærer det nå :s
Uansett,Lykke til i Japan da!

Birgitte sa...

Hei! Tusen takk, det er kjempekoselig med respons.
Ida: jeg studerte japansk for meg selv i tre år før jeg dro til Japan, og det er jeg glad jeg gjorde, siden det er et helt nytt språk og vanskelig å venne seg meg å bruke de første månedene. Men det er noe helt annet å faktisk komme hit og bruke språket, men det er nok ganske lurt å kunne noen basic setninger, kana og, tja, noen hundre kanji, så er du ganske safe! Det er fullt forståelig at du lurer på det, men det beste er nok å lære seg det grunnleggende, og deretter komme hit og bygge på det du har lært før du dro. Lykke til!

astri olea sa...

så fint bilde når du kaster blader <3