10. januar 2012

Universial Studios Japan, Osaka

Universial Studios var så kult at jeg er virkelig ikke helt sikker på hvor jeg skal begynne. Jeg har egentlig ikke vært så fan av fornøyelsesparker, men etter turen hit, digger jeg det. Det var fremstilt som Amerika på rundt 50-tallet, og det var så utrolig koselig og fint!Litt gøy at det stakk frem karusellrailer ut her og der over fasaden. Og det at de ikke har tatt ned det store juletreet, da, og fortsatt spilte svak julemusikk i gatene. Men likevel, veldig fin stemning, og jeg håper jeg kan dra tilbake en dag, åååh.

Osaka stasjon
Vi så Shrek i 4D, og det utrolig morsomt, og ga meg frysninger, både positivt og negativt. 4D er superkult! Man følte at man virkelig ble en del av filmen. Det ble kanskje litt for virkelig da det kjentes ut som om det løp en flokk edderkopper nede ved føttene til en. Haha
Man måtte stå i utrolig lang kø for å komme frem til det man skulle se eller være med på, men det var veldig verdt det. Det er så vanskelig å forklare det da vi fikk streng beskjed om å legge kameraer og andre verdisaker langt ned i veska, men dette da ikke uten grunn, siden det sprutet vann overalt og vi ble angrepet av haier. Gøy, da!
Vertsbror Tomoki
Den siste "karusellen" vi tok var Spiderman, og vi måtte vente i 70 minutter i kø. Beina mine verket etter en hel dag på 13 cm høye sko, men det var så mye gøy å se på veien inn, for eksempel kontoret der Peter Parker jobbet på og masse bilder, så det gikk ganske fort, det også. Den karusellen var på en måte også i 4D, og igjen - det er for vanskelig og innfløkt til å kunne forklares skikkelig. Alt jeg sier at herrefred, dra til Universial Studios!
Turen til Kyoto og Osaka var kjempebra, det var masse å se og kjempemasse god japansk mat å spise (mmmm). Jeg er så takknemlig for at vertsfamilien tok meg med på denne turen. En superfin tur til Osaka og en fire år gammel drøm gikk i opplevelse, jeg fikk oppleve japansk kultur på best mulig måte - i Kyoto.

7 kommentarer:

Carina sa...

Åh, det så gøy ut! Glad du hadde en fin tur, birr.

Ida sa...

Hei!
Har noen spørsmål igjen, som jeg håper du har tid å svare på ^-^
Var det vanskelig å bli kjent med vertsfamilien din, og var dere veldig formelle i begynnelsen?
Har du hjemlengsel ofte? ~~
Er du ofte ute med venner fra skolen eller ligennde?

Og til slutt ( og litt random): redigerer du bildene dine på data etterpå?, for alle har så fint lys :3

birgitte sa...

Hei, Ida! Det er kjempekoselig at du stiller spørsmål, bare fyr løs om alt du lurer på.
Jeg og vertsfamilien min klikket med én gang, vertsmor er helt fantastisk, og jeg kan sitte og snakke med henne om absolutt alt. Hun støtter meg så mye og det hadde blitt vanskelig uten henne. Jeg var veldig høflig i starten, men vertsmor sa at "du er familie, slutt å snakk så formelt, da", hihi.
Dette med vertsfamilier hører jeg varierer veldig, noen jeg kjenner har byttet, siden de rett og slett ikke passet sammen. Jeg er ikke den rette å vende seg til ang. problemer og sånt, men om det skulle bli problemer, tenker jeg at du bør gi det en sjanse, prøv å bli godt kjent med de, og lær litt japansk før du drar, for de fleste japanere har veldig vanskelig for å lære engelsk siden det er et helt annet språk for dem. Finner man ut at det absolutt ikke går, så er det lurt å henvende seg til AFS eller utvekslingsorganisasjonen så fort som mulig. De skal hjelpe deg.
Jeg må ærlig si at jeg har kanskje savnet Norge hver dag, men ikke på den måten at jeg har hatt lyst til å pakket kofferten og dratt hjem. I løpet av et utvekslingsår finner man ut hvor mye man virkelig setter pris på Norge.
Jeg går på jenteskole, og jeg har alltid hatt lettest for å bli kjent med gutter. Jeg og de i klassen har veldig ulike interesser, men noen er jeg med, og det er kjempekoselig! Japanske videregåendeelever er også så utrolig opptatt med lekser og skoleklubb, så det er vanskelig å finne tid. Jeg bor ganske langt unna andre utvekslingsstudenter, som jeg kan snakke masse engelsk og på en måte slappe av litt siden vi er i samme situasjon, så jeg har ikke hengt så altfor mye med venner, men det gjør nesten ikke noe om man har en bra vertsfamilie. Vertsfamilien blir kanskje det viktigste man har i løpet av året.
Haha, jepp, jeg redigerer bildene mine. Jeg bruker actions i Photoshop CS5. Tusen takk, forresten!

Emelie sa...

Vilka fina bilder, ni måste haft jättekul!
Men är inte översta bilden Kyoto station? :)

Tokyo - Love sa...

Håller med Emelie! Härligt, men är säkert att jag varit i stationen på första bilden.. och jag har inte varit i Osaka.

Ska fortsätta titta in på din blogg, var själv i Tokyo och läste japanska 2010.

Anonym sa...

I love you, Birr! I LOVE YOU!
- Anonym

birgitte sa...

<3