30. januar 2012

Siste uke i Japan


Nå går tiden veldig fort, og utvekslingsåret mitt går mot slutten. Jeg har i alt sendt fem bokser med ting hjem, jeg har holdt tale foran skolen og hatt avslutningsfest med klassen og med AFS, og tårene trillet hos både meg og vertsmor. Jeg har vært med superkoselige Eri for siste gang. Jeg har tre dager igjen i Kitami, seks igjen i Japan. Jeg drar til Tokyo på torsdag, og det er alt jeg vet. Om AFS har satt opp noe program vet jeg ingenting om, jaja. Det skal bli litt tyngre å dra hjem likevel, kjenner jeg. Jeg kommer til å savne å le så mye med vertsmor til langt på natt og høre Arashi over høyttaleranlegget i bilen. Ha det fint med venner, snakke med de andre utvekslingsstudentene fra hele verden på små hotellrom og japansk mat. Likevel skal det bli fint å komme hjem til et sted jeg virkelig føler meg hjemme i, ha så mye frihet jeg vil, treffe venner og dra på kafé og spise lakris, og gå i hva man vil på skolen. 


Jeg har lært masse gjennom dette året, sett så mye, vært over så og si hele Japan og blitt kjent med supre folk. Jeg har hatt fantastiske øyeblikk men også mange tøffe. Jeg er veldig glad for at jeg fikk denne sjansen til å oppleve Japan, lært om japansk språk og kultur og alt et utvekslingsår innebærer, også mye om meg selv. Jeg er så takknemlig for at vertsfamilien min, og særskilt vertsmor, har vært med å støttet meg gjennom hele halvåret. Nå skal jeg tilbake til Norge, der jeg føler meg aller mest hjemme.
Jeg skal nok tilbake til Japan en dag, enten om det er som klein turist eller utvekslingsstudent på universitet. 

2 kommentarer:

Cat sa...

Jag har nog kollat igenom halva din blogg på en timme nu, haha! Du tar jättefina bilder och är jättesöt, det var kul att se vad du gjort i Japan. Hoppas att du förstår vad jag skriver. ^-^ Kram!

Anonym sa...

Vilket selskap resite du med ?